четвер, 16 червня 2011 р.

Підвищення пенсійного віку і запровадження накопичувальної системи є принциповим у пенсійній реформі


Українська пенсійна система не повинна залишатися своєрідним заповідником колишньої радянської системи.

Таку думку висловила кандидат економічних наук, провідний науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України Лідія Ткаченко, коментуючи на прохання кореспондента УКРІНФОРМу нинішній перебіг розгляду пенсійної реформи у парламенті, зокрема, й ухвалення у першому читанні урядового законопроекту "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи".

"Скільки б ми не говорили про пенсійну реформу раніше, але досі жодних конкретних заходів, щоб пристосувати систему пенсійного забезпечення до сучасних економічних і демографічних умов, здійснено не було
", - сказала Л.Ткаченко, додавши, що урядовий законопроект є лише першим кроком до пенсійного реформування, тому даремно сподіватися, що він за один раз вирішить усі питання, які накопичувалися десятиліттями.
За її словами, робота над доопрацюванням урядового законопроекту тривала не один місяць. При цьому уряд розробив надзвичайно м'який варіант реформи.
"Він максимально пом'якшує всі ті заходи, які ми звикли вважати непопулярними. Зокрема, жінки за бажанням у перші три роки зможуть виходити на пенсію, як і зараз, у 55 років. Правда, розмір їхніх виплат буде дещо меншим", - уточнила експерт.
Л.Ткаченко підкреслила, що нині Україна виходить на перше місце у світі за темпами скорочення населення працездатного віку: "Зараз у нас набуває працездатного віку молодь, яка народилася у кризові дев'яності роки, коли були економічні негаразди і коли вдвічі впала народжуваність. Нині з цим вже зіткнулася сфера освіти, але незабаром ринок праці також це дуже помітно відчує".
Науковець констатувала, що за теперішнього співвідношення, коли фактично один пенсіонер припадає на одного платника внесків, забезпечити гідний розмір пенсій буде неможливо. Жодних інших дієвих заходів світова практика не пропонує, окрім як підвищення пенсійного віку і запровадження накопичувальних пенсійних систем, вважає експерт.
"Фактично ці два основні напрями законопроекту і є мотивацією для людей працювати довше і ставати учасниками накопичувальних систем. Все решта - деталі, зокрема й обмеження максимальних пенсій. Це для людей, звичайно, важливо, але воно не дасть великої економії пенсійних коштів, проте зменшить напруженість і нерівність між пенсіонерами", - сказала Лідія Ткаченко.
На запитання щодо порівняльних характеристик інших двох законопроектів, внесених до парламенту народними депутатами, Л.Ткаченко зауважила, що вони не суперечать логіці урядового законопроекту: "Два альтернативних законопроекти Арсенія Яценюка та Андрія Павловського не суперечать і не скасовують законопроект, поданий Кабінетом Міністрів. Навпаки, урядовий є більш комплексним і містить більше заходів, аніж законопроекти народних депутатів".
Експерт висловила задоволення тим, що українським політикам вистачило рішучості ухвалити відповідальне рішення і не займатися популізмом.
"У нас дуже обмежені можливості. Перелік варіантів фактично вичерпано. Ми не можемо надалі відкладати проведення пенсійної реформи", - підсумувала вона.
Дхерело:www.ukrinform.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар